Variklių remontas

 

Dažniausios priežastys, dėl kurių yra atliekamas kapitalinis variklio remontas, yra šios: sumažėjusi kompresija, padidėjusios variklinės alyvos sąnaudos ar neleistinas detalių susidėvėjimo lygis.

Sumažėjusią kompresiją gali išduoti labai ilgai neužsivedantis starteriu sukamas variklis, galios sumažėjimas ar variklio degimo produktų „šaudymas“ per kolektorius. Žinoma, šios problemos gali būti sukeltos ir kitų gedimų, tad, prieš atliekant remontą, reikėtų pamatuoti variklio kompresiją ar atlikti variklio sandarumo testą.

Padidėjusios variklinės alyvos sąnaudos, kai nesimato akivaizdaus alyvos prasisunkimo per tarpines ar riebokšlius, signalizuoja apie galimai susidėvėjusias detales: vožtuvų kreipiančiąsias, vožtuvų riebokšlius, stūmoklių žiedus ar netgi pačius stūmoklius. Bet vėlgi – prieš ardant variklį, reikėtų patikrinti, ar nesusidėvėjęs koks elementarus karterio alsuoklio vožtuvas.

Dažniausi detalių susidėvėjimo požymiai – žemas alyvos slėgis variklio tepimo sistemoje arba dažnas ir intensyvus besiliečiančių metalinių paviršių barškėjimas, kurio dažnis priklauso nuo variklio sūkių. Šio barškėjimo priežastys: susidėvėję pagrindiniai variklio alkūninio veleno įdėklai, švaistikliniai įdėklai, stūmokliai, stūmoklių pirštai ar paskirstymo velenėlio įdėklai. Kai kurios detalės, dėl kurių barška variklis, gali būti pakeistos net neišimant variklio iš automobilio (dalinis variklio remontas). 
 

Ką daryti – remontuoti seną variklį ar pakeisti jį kitu?


Su šia dilema susiduriama kaskart, kai variklis sugenda. Deja, aiškaus, universalaus atsakymo į šį klausimą nėra ir šis sprendimas nebūna lengvas. Žinoma, kai automobilis yra 20 metų senumo ir nuvažiavęs 400 000 km, akivaizdu, kad tokio automobilio variklio neverta remontuoti vien todėl, kad greičiausiai atsiras vis naujų šio automobilio gedimų. Jei automobilis yra kokių 5 metų senumo ir jei jo bendra techninė būklė nėra bloga, tada verta remontuoti variklį. Taigi geriausias sprendimas būtų, prieš pradedant bet kokį remontą, prisėsti ir apmąstyti, kiek tas automobilis Jums brangus, kiek laiko planuojate su juo dar važinėti, įsivertinti, kas yra ekonomiškai naudingiau – galbūt geriau išvis pirkti kitą automobilį?
 

Ar atlikus kapitalinį variklio remontą, automobilis bus kaip naujas?


Tikrai ne. Automobilis susideda iš kur kas daugiau mazgų: vairo mechanizmo, stabdžių sistemos, važiuoklės, transmisijos ir daugybės kitų. Kapitališkai suremontuotas variklis ir toliau veiks prastai, jei bus netvarkinga kuro įpurškimo sistema ar variklio elektros sistema, jis ir vėl perkais, jei bus kiauras radiatorius, arba ir toliau išmetamosios dujos bus melsvos, jei bus susidėvėjusi turbina.

Kokie galimi variklio remonto būdai?


Pats pigiausias variklio remontas yra stūmoklio žiedų pakeitimas ir vožtuvų sandarumo atkūrimas. Šie darbai atliekami, kai yra sumažėjusi variklio kompresija arba kai variklis naudoja neįprastai daug alyvos. Jiems atlikti nereikia iš automobilio išimti viso variklio. Išmontuojama variklio galvutė ir atiduodama specialistams, kad šie sutvarkytų vožtuvus, jų lizdus ir išlygintų galvutės plokštumą, kuri priglunda prie variklio bloko. O stūmokliai yra išimami, žiedai pakeičiami naujais bei atliekamas suderinimas. Jeigu reikia, pakeičiami švaistikliniai įdėklai. Detalės, kurios dar atitinka gamintojo leistinas normas, nėra keičiamos.

Kita remonto galimybė yra kapitalinis remontas, kai keičiamos visos susidėvėjusios dalys. Toks remontas atliekamas variklį išmontavus ir išėmus iš automobilio. Jį išardžius „iki paskutinio varžto“, yra tikrinamas kiekvienos detalės nusidėvėjimas: variklio bloke – pagrindinių alkūninio veleno įdėklų, švaistiklinių įdėklų, paties alkūninio veleno kaklelių išdilimas, stūmoklių žiedų, stūmoklių, alyvos siurblio, balansinio veleno; variklio galvutėje – vožtuvų, vožtuvų lizdų, vožtuvų kreipiančiųjų, kompensatorių, paskirstymo velenėlio kaklelių ir kumštelių. Toks remontas, be abejonės, labai brangus, bet automobilio variklis bus kaip naujas, o teisingai surinktas gali būti netgi galingesnis nei buvo, kai išvažiavo iš gamyklos!
 

Jei pakeisiu variklį kitu, kurio rida siekia 50 000 km?


Na, tai savotiška loterija – galima įsigyti ir gerą variantą, ir blogą. Pirma – tokia rida gali būti tiesiog pardavėjo melas, kad parduotų prekę. Antra – niekas negali garantuoti, kad, nuvažiavus dar 15 000 km, tas variklis netaps toks pats kaip ir Jūsų dabartinis ar net blogesnis. Jei visgi nusprendėte rizikuoti, įsigijus naudotą variklį, teks pakeisti riebokšlius, aušinimo skysčio siurblį, paskirstymo diržus, dangtelių tarpines vien tam, kad apsidraustumėte nuo galimų gedimų. Jei perkate variklį iš įmonės, jam turėtų būti taikoma garantija, bet nepamirškite, kad variklio išėmimo ir įdėjimo darbams garantija netaikoma.
 

Kaip elgtis su varikliu po kapitalinio remonto?


Kadangi variklis po kapitalinio remonto yra kaip naujas, jam reikia laiko prisitaikyti (liaudiškai „apkatkė“). Po remonto pirmus tūkstančius kilometrų variklis turi dirbti esant įvairiems sūkiams ir skirtingoms apkrovoms, bet negalima naudoti daugiau nei maždaug 3/4 pedalo eigos arba 3/4 maksimalių variklio sūkių. Taip pat reikėtų vengti ilgam laikui variklį palikti dirbti laisva eiga arba važiuoti greitkeliu tuo pačiu greičiu. SVARBU stebėti prietaisų skydelį, kad būtų reikiamas alyvos slėgis ir tinkama aušinimo skysčio temperatūra, visais įmanomais būdais reikia vengti variklio perkaitimo.

REZERVACIJA: +37068646443

                               info@transfortas.lt