Kondicionierių patikra / pildymas / remontas

 

Pastaraisiais metais oro kondicionieriai tapo standartine visų naujų automobilių įranga. Milijonams vairuotojų jie padeda keliauti karštomis vasaros dienomis. Tačiau šiandieninės sistemos yra gana sudėtingos, sudarytos iš vienas kitą papildančių komponentų. Todėl jiems pildyti ir prižiūrėti reikia dviejų dalykų – techninių žinių ir tinkamų įrankių bei detalių. Remiantis Europos Sąjungos reikalavimais, nuo 2017 m. sausio 1 d. visų naujai pagamintų automobilių oro kondicionavimo sistemos turi būti pripildytos šaldalo R1234yf. Jis yra palankesnis aplinkai nei anksčiau naudotas R134a. Taip pat atliekami intensyvūs bandymai oro kondicionavimo sistemose naudojant CO2 dujas. Tačiau šis procesas užtruks dar kurį laiką.

Deja, oro kondicionieriuose naudojamą naująjį šaldalą R1234yf automobilių savininkai privalo keisti kas dvejus metus. Tai reiškia daug didesnes oro kondicionavimo sistemų priežiūros išlaidas. Kitas su R1234yf susijęs trūkumas yra PAG alyvos naudojimas su kitais nei R134a atveju priedais. Todėl šios alyvos pasižymi šiek tiek kitokiomis savybėmis ir negali būti maišomos viena su kita.

Reikia naujos įrangos

Pradėjus naudoti naująjį šaldalą, servisams iškilo būtinybė įsigyti naują įrenginį, skirtą tik konkrečios rūšies šaldalą naudojantiems oro kondicionieriams pildyti bei prižiūrėti. Taip pat reikia atminti, kad skirtingų rūšių alyvų, pavyzdžiui, PAG ir PAO, maišymas gali lemti oro kondicionavimo sistemos kompresoriaus, išsiplėtimo vožtuvo, drėgmės surinktuvo gedimus ir visos sistemos užteršimą. Dažnai į servisą atvažiuoja būtent tokie automobiliai, kurių kompresorius užstrigęs. Norint juos suremontuoti, reikia pakeisti kondensatorių, džiovintuvą, išsiplėtimo vožtuvą ir kompresorių, o kitus elementus išplauti naudojant tam skirtą įrangą.

Paskutinis remonto etapas yra sandarumo bandymas, kuris atliekamas sandarumo tikrinimo prietaisu sukuriant vakuumą. Nustačius nesandarumą, nereikia naudoti jokių hermetikų, nes jie užteršia šaldalą ir visą oro kondicionavimo sistemą – taigi, vėl grįžtame ten, kur pradėjome. Visada reikia pakeisti nesandarų elementą nauju arba suremontuoti nesandarią jungtį naudojant metalo jungtis, pavyzdžiui, „ Dorman“ (DOR800-600) arba „Vulkan Lokring“ (L13005830).

Kodėl visada reikia keisti džiovintuvą (drėgmės surinktuvą)?

Keičiant oro kondicionavimo sistemos dalis arba komponentus, visada reikia laikytis pagrindinių darbo su slėginėmis sistemomis principų. Atsižvelgiant į oro kondicionavimo sistemos specifiką, visada reikia pašalinti šaldalą, o montavimo darbus atlikti naudojant apsauginius akinius ir pirštines, siekiant apsisaugoti nuo žalingos medžiagos likučių poveikio. Kaskart atidarius sistemą, reikia pakeisti džiovintuvą. Jis pasižymi higroskopinėmis savybėmis – iš šaldalo pašalina drėgmę. Į paliktą atvirą ir neapsaugotą sistemą patenka oras ir drėgmė, todėl būtina jungtis užkimšti kamščiais.

Drėgmės, patekusios kartu su oru, perteklius užblokuoja higroskopinį džiovintuvo sluoksnį ir jis praranda savo savybes. Todėl visada reikia sumontuoti naują džiovintuvą (drėgmės surinktuvą). Sumontavus sudėvėtą arba restauruotą elementą, jame susikaupęs drėgmės perteklius gali sunaikinti filtravimo elementus, o jų dalelės gali užteršti kondensatorių, garintuvą, išsiplėtimo vožtuvą arba kompresorių. Kiekviename oro kondicionavimo sistemos elemente yra tam tikras kiekis alyvos, skirtos kompresoriui tepti. Ši alyva pašalinama kartu su keičiama dalimi. Vidutinis alyvos kiekis oro kondicionieriaus sistemoje pasiskirstęs taip: 50 % alyvos yra kompresoriuje, 20 % – garintuve, 10 % – kondensatoriuje, 10 % – džiovintuve (drėgmės surinktuve) ir 10 % – vamzdeliuose bei žarnelėse. Visada reikia atsiminti šį pasiskirstymą, nes dėl alyvos pertekliaus arba trūkumo oro kondicionavimo sistemoje gali sugesti kompresorius.

Kaip tinkamai parinkti atsargines dalis oro kondicionierių kompresoriams?

Renkantis atsargines dalis, reikėtų vadovautis keliais kriterijais. Jeigu renkatės dalis kompresoriams, pirmasis ir svarbiausias dalykas yra automobilyje sumontuoto kompresoriaus identifikavimas. Reikia patikrinti informacinėje lentelėje įrašytą kompresoriaus OE numerį, gamintojo pavadinimą ir tipą. Turėdami šią informaciją, pagal informacinėje lentelėje nurodytą OE numerį galime pradėti dalių paiešką interneto kataloge.

Renkantis dalis pagal automobilį, susiduriama su įvairiais sunkumais. Taip yra dėl to, kad naujuose automobiliuose dažnai pasitaiko įvairių pakeitimų – tiek gamintojų, tiek ir kompresorių tipų. Todėl, pavyzdžiui, 2005 m. automobilyje „Seat Altea“ su 2.0 TDI varikliu yra naudojami 4 gamintojų ir 9 skirtingų tipų kompresoriai. Rinkdamiesi tokiu būdu, nebūsime įsitikinę, koks kompresorius yra automobilyje ir kokiam kompresoriui reikia ieškoti dalių. Nors kompresorius galima laisvai keisti vienus kitais, konkrečiam kompresoriui skirtos atsarginės dalys nebus tinkamos kitam. Todėl dalis turime rinktis konkrečiam, automobilyje sumontuotam kompresoriui.

Identifikavę kompresoriaus tipą, galime rinktis atitinkamą dalį, kurios ieškome. Jeigu renkatės kompresoriaus sankabą arba jos elementus, reikia išmatuoti kompresoriaus sankabą. Svarbu išmatuoti skriemulio skersmenį (matuoti reikia pagal skriemulį sukantį diržą – nematuojame antbriaunio skersmens) ir suskaičiuoti griovelius.

REGISTRACIJA: +37068646443

                                 info@transfortas.lt